شستشوی توری
شستن توری پنجره

روش شستشو و تمیز کردن توری‌ پنجره‌

بسیاری از مردم شستشو و تمیز کردن توری های پنجره را کار سخت و دشواری میدانند و خیلی از اوقات از خیر آن میگذرند. در حالی که اگر توری ها را تمیز نکنیم تمیز کردن پنجره بی فایده خواهد بود.

با چند ترفند ساده و آسان می‌توانید توری‌ پنجره‌های خود را به آسانی تمیز کنید. شاید با خودتان فکر کنید که تمیز کردن توری‌ها ممکن است باعث آسیب دیدن و خراب شدنشان بشود، اما بهتر است بدانید که با شستشوی اصولی توری‌ها و به کار بردن مراحل صحیح تمیز کردن آن‌ها نه تنها توری‌ها را خراب نکرده‌اید، بلکه باعث افزایش طول عمر آن‌ها نیز شده‌اید.

به طور کلی برای تمیز کردن یک پنجره به طور کامل لازم است سه قسمت را به طور جداگانه و حتی گاهی با محلول های مختلف شستشو تمیز کنید. شیشه ی پنجره، قاب پنجره و توری آن .

روش اول: شستشوی توری

اولین و ساده‌ترین راه برای تمیز کردن توری‌های پنجره، استفاده از بخارشور است. بخارشور می‌تواند کثیفی‌ها و گردو خاک‌های جذب شده در توری پنجره را شستشو دهد و فلزهای توری را برق اندازد. در عین حال برخی از انواع توری‌ها مانند توری‌های آهنربایی، به آسانی قابل جدا شدن هستند و برای هر بار شستشو می‌توان آن‌ها را از قابشان جدا، تمیز و سپس در جای اول خود نصب کرد.

روش دوم شستشوی توری

اگر بخارشور ندارید و تصمیم به تمیز کردن توری پنجره‌ها گرفته‌اید، ابتدا با استفاده از یک جاروبرقی یا جارو شارژی، گرد و خاک‌های توری را در حالت باز شده بگیرید. سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب روی توری و پشت آن را تمیز کنید. البته این کار کاملا توری پنجره را برق نمی‌اندازد، اما باز هم باعث تمیز شدن نسبی آن خواهد شد.

برای توری‌های ثابت یا انواع نازک‌تر توری‌ها که امکان آسیب دیدن دارند، بهتر است خودتان اقدام به تمیزکاری نکنید. در این مواقع بهتر است، از خدمات و سرویس‌هایی تخصصی که برای نظافت و شستشوی انواع درب‌ها و پنجره‌ها ارائه می‌شود استفاده کنید. زیرا اقدامات خودتان برای تمیز کردن توری ممکن است باعث آسیب دیدن توری شود و مجبور به تعویض تمام توری شوید.

برای توری های گالوانیزه سرد بهتر است که بعد از تمیز کردن با دستمال مرطوب و شوینده بالافاصله توری را خشک کنید تا از زنگ زدگی و خراب شدن آن جلوگیری کنید.

شستن توری پلیسه ای

این توری در مقایسه با توری های فلزی اصلا گرد و غبار را به خود جذب نمی کند. از این نظر نصب توری در شهرهای آلوده  یک مزیت به حساب می آید. شستشوی سالیانه توری برای حفظ کیفیت آن و شفاف ماندن خود توری توصیه می شود. برای تمیز کردن و شستشوی توری پلیسه ای لازم است تا فریم آن از قاب پنجره کامل جدا شود. جدا کردن فریم مشکل ترین کاری است که باید انجام دهید. اگر در این زمینه تجربه ای ندارید نگران نشوید. خیلی راحت می توانید فریم را جدا کنید اما اول باید نوع فریم را مشخص کنید. انواع توری پنجره پلیسه ای در دو نوع تولید شده است.

شستشوی توری تک فریم

در توری تک فریم یا ساده،  توری به چارچوب قاب متصل می شود . به این ترتیب در اثر باز و بسته کردن مداوم، توری تغییر حالت نمی دهد و دفرمه نمی شود. اما مشکل اینجاست که نمی توان توری را از قاب جدا کرد. برای شستشوی این مدل توری لازم است تا قاب را به همراه توری از پنجره باز کنید. با کمک پیچ گوشتی و با آرامش همه پیچ هایی را که توری را به قاب پنجره متصل کرده، باز کنید. مراقب باشید برای نصب به این پیچ ها احتیاج دارید.

شستشوی توری دبل فریم

دبل فریم از انواع توری پلیسه با قابلیت جدا شدن از قاب می باشد. این ویژگی کار نظافت را ساده تر می کند. در واقع برای ساخت این متریال از دو فریم جداگانه برای چارچوب قاب استفاده می شود . اولین فریم درست شبیه نمونه قبلی به قاب پنجره پیچ می شود. تااینجا دو فریم شبیه هستند اما فریم دوم نقش اساسی در نظافت پلیسه ای دارد. فریم دوم با کمی فشار در روی فریم اول قرار می گیرد. در پروفیل های ارتفاعی همیشه ازدو فریم جدا استفاده می شود. برای شستشوی این متریال کافیست فریم دوم را از روی فریم اول خارج کنید. نیازی به باز کردن پیچ و یا کار دیگری نیست این دو فریم به هم پیچ نشده اند و بایک حرکت می توان فریم دوم را به همراه خود توری جدا کرد. نظافت توری های دبل فریم خیلی راحت تر است.

جهت تهیه توری پنجره اینجا کلیک کنید.