قفل بکسلی موتور سیکلت
راهنمای خرید قفل دوچرخه و موتور سیکلت

چگونه یک قفل دوچرخه و موتور مناسب انتخاب کنیم؟

با افزایش قیمت موتور سیکلت در چند سال اخیر آمار سرقت آن هم افزایش داشته . بنابراین باید نسبت به امنیت موتور خود بسیار هوشمند باشیم. هرچند شرکت‌های سازنده موتور سیکلت از جمله هوندا و یاماها یا … اریموت کیلس (روشن شدن بدون سوییچ ) یا همان ایموبلایزر روی موتورهای خودگذاشته اند. سارقان حرفه ای راهکارهایی برای روشن کردن این موتورها هم دارند. بنابراین یکی از اقلامی که برای امنیت موتور نیاز است قطعا قفل موتوری مناسب است.

3 نوع قفل برای موتور وجود دارد که باید میان آنها مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنید تا احتمال سرقت را کاهش دهید.

قفل دیسک

ایمن ترین قفل موتورسیکلت کنونی در بازار به حساب می آید.

این قفل ها همان‌طور که از نامشان نیز مشخص است از قابلیت پیاده سازی و قفل کردن دیسک موتورسیکلت برخوردار هستند.

مدل مشابه این قفل ها از قابلیت نصب بر روی چرخ های موتور برخوردار است و اجازه حرکت وسیله نقلیه بدون باز کردن خود را نمی دهد.

قفل های دیسکی می توانند از نوع کرومی، آژیردار و یا دوشاخ باشند.  مدل های آژیردار از همه بهترهستند زیرا از ساختار سنگین و باکیفیتی برخورداراند.

روی اکثر موتورهای ترمز دیسک جایی برای گذاشتن آن هنگام حرکت در نظر گرفته شده است. باید توجه ویژه‌ای به جنس مغزی قفل دیسک کرد زیرا سارقان با فشار زیاد با اهرم سعی در شکستن آن می‌کنند. با اینکه کوچک بودن قفل دیسک حمل آن را راحت می‌کند اما از طرفی سارقان براحتی می‌توانند موتورسیکلت را با گذاشتن پشت وانت به محلی دیگر ببرند و سر فرصت اقدام به باز کردن قفل بکنند. پس نکته بسیار مهم این است قفل دیسک برای پارک کردن موتور در زمان طولانی و در جای خلوت مناسب نیست.

قفل زنجیری

متداول ترین روش برای قفل کردن موتورسیکلت ها از زمان های قدیم تا به امروز بوده است. شکستن و بریدن زنجیر براحتی دیگر قفل‌ها نیست و سر صدا زیادی بپا می‌کند.  معمولاً سارقان بی‌خیال دزدی از موتوری می‌شوند که از زنجیر و قفل باکیفیت استفاده می کند. با استفاده از زنجیر می‌توانید موتورسیکلت خود را به یک جسم ثابت ببندید البته توجه کنید ضخامت و جنس زنجیر بسیار اهمیت دارد زیرا برخی از سارقان با روشن کردن موتور و با شتاب زیاد سعی می‌کنند قفل را بشکنند و فرار کنند.

از بزرگترین معایب این نوع قفل حمل سخت آن است. بطوری که اگر باکس یا باربند ندارید باید مدت زمانی را صرف بستن زنجیر و قفل روی موتورتان کنید. اما بهترین روش استفاده از این نوع قفل زمانی است که موتور خود را طولانی مدت پارک می‌کنید یا قرار نیست قفل را با خودتان به جایی حمل کنید.

قفل زنجیری موتورسیکلت SUN MAX با سیلندر برنجی دارای درپوش تعبیه شده روی مغزی جهت جلوگیری از ورود گردو غباراست.  زنجیر فولادی دارای پوشش مناسب جهت جلوگیری از ایجاد خراش بر روی موتورسیکلت شما می باشد.

برای مشاهده قیمت و خرید قفل زنجیری موتور کلیک کنید.

قفل دوچرخه کابلی

این مدل از قفل نیز در واقع از زمینه مصرفی همچون قفل های زنجیری برخوردار هستند.

نوع کابل و شلنگ این مدل از قفل ها از نوع غیر قابل برش می باشد.

درجه سختی این قفل ها با یکدیگر تفاوت دارد. قفل کابلی کالایی مابین قفل دیسک و زنجیری است. بطوری که مزایایی مثل حمل راحت و بستن موتور به جسم ثابت را دارد اما کمی امنیت آن نسبت به سایز قفل‌ها پایین‌تر است.

معمولاً سارقان با بریدن کابل می‌توانند قفل را باز کنند.  نکته بسیار مهم در کنار جنس سری که باید دارای مغزی فلزی باشد، قطر کابل است. معمولاً قطر قفل های کابلی از ۱۰ تا ۲۵ میلیمتر متغیر است. هرچه قطر قفل بیشتر باشد کار سارقان سخت تراست.  اما از طرفی قفل با قطر زیاد انعطاف و نرمی کمتری دارد و کمی کار را برای بستن و عبور دادن از نقاط مختلف سخت خواهد کرد.

قفل کابلی با قطر ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر برای دوچرخه‌ها و قطر ۱۸ تا ۲۵ میلیمتر برای موتورها مناسب‌تر است. هیچوقت سری قفل را هنگام استفاده روی زمین نگذارید.

قفل بکسلی (کابلی) موتورسیکلت SUN MAX با سیلندر برنجی،کابل فولادی با پوشش PVC و پوسته ABS و درپوش تعبیه شده روی مغزی جهت جلوگیری از ورود گردو غبار است. این مدل بسیار منسجم و سبک است.

قفل بکسلی دوچرخه SUN MAX  قفلی راحت، سبک و با کارایی بسیار آسان بنحوی طراحی شده که متضمن امنیت کافی در پارک کردن دوچرخه تان است. با سیلندر برنجی مجهز به گردگیر،کابل فولادی با پوشش PVC و MATT PVC و همچنین پوسته ABS بسیار منسجم و سبک است.

جهت خرید و اطلاع از جزییات قفل دوچرخه سان مکث کلیک کنید.

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید قفل موتورسیکلت و دوچرخه

نوع

نخستین نکته در خرید قفل موتورسیکلت توجه به نوع آن است . شما با توجه به روش استفاده خود از موتور و محل های رفت و آمدتان، میتوانید یکی از سه مدل فوق را برای وسیله خود انتخاب کنید.

جنس بدنه و روکش قفل

بعد از اینکه نوع قفل مدنظر خود را انتخاب کردید، نوبت به جنس بدنه و روکش محصول می رسد. اصولا بهتر است جنس بدنه قفل ها از فولاد و یا کروم ضد برش و ضد زنگ باشد.

برخی از قفل ها روکشدار هستند.  معمولا این روکش از نوع پلاستیک یا PVC بوده و دقت نظر در سنجش کیفیت آن بسیار اهمیت دارد.

وزن قفل

در هنگام انتخاب قفل موتور یا دوچرخه وزرن اهمیت بالایی دارد.کیفیت جنس قفل های سبک، پایین است.

این در حالی است که قفل های خیلی سنگین نیز موجب ایجاد مشکل در جا به جایی می شوند. هم‌چنین وزن کلی وسیله نقلیه را افزایش می دهند.

قفل دوچرخه ضد آب

سعی کنید همواره به سراغ انتخاب و خرید قفلی بروید که از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و مایعات برخوردار است. در این حالت به راحتی از قفل خود در شرایط بارانی نیز استفاده کنید.

قفل لمسی

از دیگر فاکتورهای اساسی و مهم برای انتخاب و خرید قفل موتورسیکلت توجه به ساختار آن است.  ساختار می تواند از نوع کلیدی و یا لمسی باشد.

موتورسواران عزیز توجه داشته باشید که قفل های لمسی اصولا از باتری های لیتیومی بر روی خود برخوردار هستند. توجه به کیفیت و مدت زمان شارژ اینگونه از باتری ها بسیار حائز اهمیت است.

برخی از قفل های لمسی قادر هستند همچون تلفن های همراه هوشمند از ۱۰ اثر انگشت مختلف ساپورت نمایند.

جهت سفارش این محصولات وارد لینک زیر شوید