توری فایبر گلاس سان مکث - نیتروژن
آشنایی با انواع توری پنجره

انواع توری پنجره

توری پنجره در واقع برای جلوگیری از ورود حشرات و گرد و غبار بر روی در و پنجره‌ها نصب می‌شود. توری پنجره به توری پشه‌بند نیز معروف است. با اینکه این توری‌ها در همه دنیا برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند،‌ اما کاربرد اصلی و عمومی آن‌ها جلوگیری از ورود حشره‌های به فضای داخلی خانه یا محیط کار است. البته در صورت داشتن پنجره دوجداره باید توری مخصوص این نوع پنجره‌ها را تهیه کنید.

توری پنجره‌ها باتوجه به نوع پنجره و قاب آن‌ها، مدل‌های مختلفی دارد. توری‌ها می‌توانند ثابت و متحرک باشند. این بدان معنا است که می‌توان طوری آن‌ها را انتخاب و نصب کرد که باز بشوند یا قابل باز شدن نباشند. قطعا توری‌های درب‌ها باید قابل باز شدن باشند، اما توری‌ پنجره ها بسته به سلیقه، نظر و کاربری شما می‌تواند طوری طراحی شود که ثابت در جای خود قرار گیرد. معمولا در بازار توری‌هایی از جنس آلومینیوم، مفتول، الیاف پلی‌استر، نایلون و فایبرگلاس یافت می شود.

انواع مختلف توری پنجره

انواع توری پنجره از نظر مدل باز و بسته شدن عبارتند از:

توری پلیسه ای، توری آهنربایی (مگنتیک)، توری رولینگ، توری ریلی، توری لولایی، توری ثابت، توری پنجره چسبی

انواع توری براساس جنس عبارتند از:

توری UPVC، توری خورشیدی، توری آلومینیومی، توری گالوانیزه، توری پنجره امنیتی

توری

توری پنجره خورشیدی

این نوع توری‌ها بیش‌تر در کشورهای آفتاب‌گیر کاربرد دارد و مانع تابش نور شدید و طولانی خورشید به داخل محیط زندگی شما می‌شود. توری‌ پنجره خورشیدی می‌تواند مانع ورود گرما به داخل اتاق شود و حدود ۹۰ درصد از گرمای آفتاب را در خود نگه می‌دارد. این مدل از توری در رنگ‌های مختلفی که عموما تیره هستند، تولید می شود .

توری پنجره آلومینیومی

توری‌های آلومینیوم ضد زنگ بوده و انعطاف‌پذیری زیاد و وزن کمی دارد. برش و کار با توری در حین ساخت بسیار ساده است آلومینیوم به راحتی قابل شستشو است و مدل‌های مختلفی دارند. این توری‌ها به صورت لولایی، ثابت، ریلی وجود دارند. تولید توری‌های آلومینیومی مربوط به گذشته‌ است، زیرا این توری‌ها مانع ورود نور و دیدن مناظر پشت پنجره می‌شوند. توری‌های آلومینیومی با گذشت زمان دچار تغییر رنگ می‌شوند.

توری درب و پنجره گالوانیزه

توری گالوانیزه کاربردی ترین و به صرفه ترین توری در بین آلیاژ ها می باشد که در صنایعی مانند فیلتر سازی ، دستگاه سازی ، حصاربندی و بسیاری از صنایع کاربرد دارد ، توری های گالوانیزه از مفتول با ضخامت متنوع و در طرح های متفاوت بافته می شود ولی توری های روند و پر مصرف بازار به توری های پشه ای و یا توری مش ۲۰ , و یا مش ۶۰ ، مش ۸۰ و یا توری سبز شناخته می شود .

با توجه به نیاز صنایع در جدا سازی ذرات از یکدیگر و همچنین فیلتراسیون مواد از یکدیگر توری های گالوانیزه در چشمه های مختلف با میکرن های متفاوت این امکان را برای صنایع فراهم کرده است .

توری پنجره از جنس گالوانیزه نوعی توری بسیار محکم، مقاوم و بادوام است. این توری برای نصب در مکان‌هایی که تغییرات دمایی شدید و ناگهانی دارند بسیار مناسب است، زیرا گالوانیزه نسبت به تغییرات دمایی از خود مقاومت نشان می‌دهد. توری گالوانیزه خیلی دیر آسیب می‌بیند، قابل شستشو می‌باشد و می‌توان گفت تقریبا در برابر تغییر رنگ و زنگ زدگی مقاوم است.

توری

گالوانیزه سرد و گرم

توری گالوانیزه یکی از پرکابرد ترین پیش وسایل صنعتی می باشد که در میتوان گفت در تمامی صنایع کاربرد دارد . که در دو نوع گالوانیزه سرد و گرم موجود می باشد. فرآیند گالوانیزه کردن اساساً افزودن یک روکش بر روی هر فلز پایه ای به منظور افزایش استحکام ، کارایی و همچنین دوام آن است. در بیشتر موارد گالوانیزاسیون، فلز پایه از جنس فولاد است. روی فلزی است که فولاد با آن روکش می شود. این روکش روی از فولاد ضد زنگ به راحتی در برابر مقاومت محافظت کرده و دوام آن را افزایش می دهد و به همین دلیل فرایند گالوانیزه محبوبیت فراوانی در صنعت دارد. به طور کلی از گالوانیزه گرم و سرد برای جلوگیری از خوردگی محصولات و سازه های مختلف فولادی استفاده می شود. ولی مقدار پوشش گالوانیزه سرد بسیار اندک است و فقط ۱۰-۵۰ گرم در هر متر مربع است.

توری ثابت UPVC

توری ثابت بر روی یک قاب ثابت نصب می‌شود و قابل باز و بسته شدن نیست. این توری تنها برای تعمیر یا تعویض قابل باز شدن است و این کار باید توسط متخصص یا نصاب توری انجام شود.گاهی بازو بسته شدن توری ثابت UPVC در خانه و توسط افراد غیرمتخصص، باعث به هم خوردن تنظیم و عدم جایگیری صحیح آن شود. این نوع توری‌ها بیش‌تر روی پنجره‌هایی نصب می‌شوند که جایی برای حرکت توری ندارند و نمی‌توان توری را در جهت‌های مختلف باز یا بسته کرد

توری پنجره فایبر گلاس

توری‌های فایبرگلاس از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. توری فایبرگلاس در مقابل نور خورشید و حرارت بالا مقاوم بوده و طول عمر خوبی دارد.

توری پنجره امنیتی

توری‌های امنیتی بسیار مقاوم‌تر از توری‌های معمولی هستند، که پیش از این نام بردیم. این نوع توری‌ها دارای قاب‌های محکم و ضد زنگ از جنس فولاد یا قاب‌های آلومینیومی ضخیم هستند. توری‌های امنیتی در برابر ضربه‌های احتمالی که ممکن است به آن‌ها وارد شوند، بسیار مقاومند. مثلا در صورتی که طوفان شود و همین طوفان باعث برخورد قطعاتی مانند بطری فلزی یا شاخه‌های درخت به توری پشت پنجره شما بشود، این توی بسیار مقاوم بوده و در برابر این ضربه‌ها هیچ آسیبی نمی‌بیند.

توری

توری پلیسه ای

یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین توری‌های این روزها توری پلیسه‌ای می‌باشد.فریم ثابت و توری متحرک است.

توری پنجره پلیسه‌ای به توری آکاردئونی نیز معروف است. از نظر عمومی، این توری بهترین مدل برای همه انواع پنجره‌ها به حساب می‌آید. برای جمع شدن توری پلیسه‌ای از فنر یا لولا استفاده نمی‌شود و این توری به صورت کرکره‌ای باز و جمع می‌شود. این نوع توری به راحتی پاره و خراب نمی‌شود و از هر دو جهت چپ به راست یا راست به چپ قابل نصب است. ظاهر این توری مانند دامن‌های پلیسه‌ای زنانه است و باز شدن آن مانند باز شدن یک پنجره معمولی است.

توری چسبی

یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین تورهای پنجره می‌باشد و نوار چسپی که در آن استفاده می‌شود، مانند درزگیرهایی می‌باشد که در چارچوب درب ها قرار می‌گیرد.

توری پنجره آهنربایی

مانند توری پلیسه‌ای است، با این تفاوت که توری آهنربایی به راحتی به صورت جمع شده از قاب پنجره جدا می‌شود. این توری‌ها به دلیل داشتن قفل آهنربایی به طور خودکار بسته می‌شوند و به دلیل داشتن استحکام زیاد، پاره و خراب نمی‌شوند. درب توری‌های آهنربایی  به گونه ای طراحی شده که به راحتی باز می‌شود و رفت و آمد را آسان می‌کند. بلافاصله پس از عبور توسط تعدادی آهنربای قوی سریعا بسته می‌شود. این درب‌ها در انواع سایزها موجود می‌باشد.

توری لولایی

توری لولایی، نوعی توری است که با استفاده از لولا باز و بسته می‌شود. این نوع توری مانند پنجره‌های معمولی باز و بسته می‌شود و به فضای زیادی برای باز و بسته شدن نیاز دارد. این نوع توری معمولا عمر طولانی ندارد و خیلی زود لولاهای آن نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. توری‌های لولایی اغلب برای درب‌های ورودی به کار می‌روند.

توری رولینگ

توری رولینگ یک توری متحرک با قاب ثابت است. توری‌های رولینگ هم به صورت یک جهته و افقی برای پنجره‌هایی که از یک طرف باز می‌شوند، هم به صورت عمودی از بالا به پایین برای پنجره‌هایی کوچک و با ارتفاع کم و هم به صورت دوطرفه افقی برای پنجره‌هایی که عرض زیادی دارند و از طرفین باز می‌شوند در بازار موجود است.

توری ریلی

توری ریلی برای درب و پنجره‌های ریلی قابل استفاده است. قاب توری ریلی روی ریل پنجره نصب می‌شود و حرکت می‌کند. این نوع توری را می‌توان از هر دو طرف پنجره به طرف سمت چپ یا راست باز و بسته کرد.

هم اکنون محصولات توری سایت شامل :

جهت اطلاع از شرایط فروش و دریافت لیست قیمت توری پنجره با شماره های واحد فروش 09139145020در تماس باشید. کارشناسان فروش پاسخگوی شما خواهند بود

توری